۱۳۸۷/۰۶/۰۹

پادشاه سوئد


وب سايت رسمي خانواده سلطنتي سوئد

قصر سلطنتی استکهلم:

"قصر سلطنتی استکهلم" که در بخش قدیمی و مرکزی شهر استکهلم بنام (گاملا استان) واقع است اقامتگاه رسمی پادشاه؛ ملكه و خانواده سلطنتی بشمار میرود.

بخش اعظم پذیرایی از میهمانان رسمی خانواده سلطنتی سوئد در " قصر سلطنتی استکهلم" صورت مي پذيرد .دفتر کار روزانه پادشاه و دیگر کارمندان دربار سلطنتی نیز در همین قصر قرار دارد. این قصر یکی از معظم ترین و پر رفت و آمدترین قصرهای سلطنتی اروپا بشمار میرود.

قصر سلطنتی استکهلم دارای هفت طبقه و بیش از 600 اتاق است.در این قصر سه موزه پادشاهی وجود دارد که بازدید از آن و نیز بخشی از کاخ سلطنتی برای عموم مردم آزاد است. این سه موزه عبارتند از:

موزه جواهرات سلطنتی موزه تاریخ "قصر سلطنتی استکهلم" موزه مجسمه و تندیس های عتیقه قصر

قصر دروت نینگ هولم :

"قصر دروت نینگ هولم" در خارج از نقاط مرکزی استکهلم قرار دارد و اقامتگاه دائمی و خصوصی پادشاه, ملکه و خانواده سلطنتی بشمارمي رود .این قصر که در قرن 1600 بنا شده در میان قصرهای قدیمی سلطنتی سوئد کمترین صدمه را در طی اعصار دیده است و در لیست سازمان جهانی یونسکو بعنوان میراث فرهنگی جهانی قراردارد .این قصر از سال 1981 تاکنون اقامتگاه دائمی و خصوصی خانواده سلطنتی بشمارمي رود . بخش اعظم "قصر دروت نینگ هولم" در تمامی طول سال برای بازدید عموم باز است.

اطلاعات بیشتر در مورد ساعات بازدید از قصرهای سلطنتی, بهای بلیط ورودی و نیز بهترین راه رساندن خود به دو قصر سلطنتی استکهلم به زبانهای سوئدی و انگلیسی در وب سایت بالادر دسترس است.

۱۳۸۷/۰۶/۰۸

اداره مهاجرت سوئد



وب سایت اداره مهاجرت سوئد