۱۳۸۷/۰۸/۱۲

برف درراه

برف در راه: زمان تعویض لاستیکهای تابستانی به زمستانی

از روز اول اکتبر هر سال مهلت دو ماهه تعویض لاستیکهای تابستانی اتوموبیل ها به لاستیکهای یخ شکن زمستانی در سوئد آغاز میگردد.پس از پایان ماه نوامبر استفاده از لاستیکهای یخ شکن زمستانی اجباری خواهد بود و اتوموبیلهایی که از اول ماه دسامبر مجهز به لاستیک زمستانی نباشند توسط پلیس متوقف گردیده و صاحبان آن جریمه خواهند شد.

به عبارت دیگر طبق قوانین سوئد استفاده از لاستیک زمستانی از اول دسامبر الی 31 ماه مارس سال بعد اجباری است.اما افرادی که مایل باشند در صورت نیاز می توانند از اول اکتبر الی آخر آوریل سال بعد نیز از لاستیکهای زمستانی استفاده کنند. رانندگان همچنین مجازند که در هر زمانی از سال که بخشی از جاده پوشیده از برف یا یخ باشد نیز از لاستیک زمستانی استفاده بعمل آورند.

شاید جالب باشد که بدانید رکورد سردترین هوای زمستانی که تاکنون در سوئد به ثبت رسیده است در روز 2 فوریه 1966 در منطقه "وگاتیولمه" در نقاط بسار شمالی و البته غیر مسکونی سوئد بوده که دمای هوا به 52.6 درصد سانتی گراد زیر صفر رسید. رکورد گرمترین هوای تابستانی نیز که در کشور سوئد تاکنون به ثبت رسیده است در روز 29 ماه جون 1947 و در شهر "مولیلا" اتفاق افتاد که دمای هوا به 38 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

خودموني

دوستان عزيز
سلام
ايميل هاي زيادي دريافت نموده ام كه خواستاردرج آخرين اخبار از سوئد در رابطه با تحصيل و زندگي بوده اند .لذا با توجه به اينكه هدف من در اين دست نوشته ها اطلاع رساني از نوع دقيق است ؛سعي خواهم نمود از اين به بعد خبرهاي دقيق با ذكر منبع در اختيار شما قرار بدهم .

اميدوارم كه در راه از هرگونه كمك به بنده دريغ ننمائيد .