۱۳۸۷/۰۸/۳۰

زلاتان بار دیگر انتخاب شد

زلاتان ابراهیمویچ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال در سوئد انتخاب شد.زلاتان تنها بازیکن در سوئد است که سه بار به این افتخار نایل گردیده است .وی طی مراسم جشن سالانه تلویزیونی فدراسیون فوتبال سوئد، قبل از دریافت جایزهاش از دست پله، بازیكن افسانهیی برزیل، گفت: «برنده شدن برای سومین بار افسونگرانه است». هیات داوری جایزه مرد سال اعلام كرد زلاتان نماینده منحصربهفرد فوتبال سوئد در بالاترین سطح آن است. ابراهیمویچ كه تا كنون برای تیمهای یوونتوس، آژاكس آمستردام و مالمو اف اف بازی كرده، در این فصل، در 12 بازی تیم اینتر میلان، 7 گل به ثمر رسانده است.

اردلان شکرآبی ایرانی جوان در لیست کاندیداتوری پارلمان اروپا

اردلان شکرآبی از چهره های ایرانی تبار جوان و شناخته شده حزب سوسیال دمکرات سوئد شب گذشته در لیست کاندیداتوری این حزب جهت شرکت در انتخابات آینده پارلمان اروپا قرار گرفت وی در ردیف هشتم لیست کاندیداتوری این حزب قرار گرفته است.
اردلان شکرآبی در یک شب سرد زمستانی در دسامبر 1989 به همراه پدر و مادرش به سوئد آمد و تقاضای پناهندگی سیاسی نمودتقاضایی که بارها و بارها مورد مخالفت اداره مهاجرت سوئد قرار گرفت و در نهایت منجر گردید که او و پدر و مادرش هشت ماه پس از آخرین پاسخ منفی بصورت مخفی در سوئد زندگی کنند به گفته اردلان این هشت ماه زندگی آواره و مخفی بوده که وی را به سیاست علاقمند کرده است.
اردلان شکرآبی درد و رنج یک متقاضی پناهندگی آواره را شخصا تجربه کرده است و جای اینچنین نمایندگانی در پارلمان اروپا حقیقتا خالی است حمایت از کاندیداتوری وی جهت نمایندگی پارلمان اروپا می تواند کمکی به تلاشهای پناهندگان ایرانی جهت دست یابی به اقامت در سوئد نیز باشد.

۱۳۸۷/۰۸/۲۶

اداره مهاجرت: دارا بودن گذرنامه ملی یکی از شروط استفاده از قوانین جدید ( 12 نوامبر)

از جزئیات مهمی که در قوانین جدید گنجانده شده است شرط دارا بودن گذرنامه ملی جهت استفاده از امکانات قوانین جدید است به عبارت دیگر چنانچه یک متقاضی پناهندگی دارای همه شروط برای دریافت اقامت از طريق قوانین جدید مهاجرت کاری بوده اما گذرنامه کشور خود را نداشته باشد قادر به دریافت اقامت بر اساس قوانین جدید نخواهد بود. این شرط می تواند چوب بزرگی در میان چرخ آن دسته از متقاضیانی بگذارد که قادر به دریافت اقامت ازطریق پناهندگی نشده و مایل به استفاده از قوانین جدید بر اساس کار در این رابطه هستند.دو کارمند اداره مهاجرت تایید نمودند که آن دسته از متقاضیان پناهندگی که مدارک هویت معتبر نداشته باشند قادر به استفاده از قوانین جدید مهاجرتی جهت دریافت اقامت بر اساس کار را نخواهند بود حتی اگر دارای همه شرایط دیگر نیز باشند . هر دو کارمند همچنین اضافه نمودند که با توجه به تصویب این قوانین از سوی پارلمان تنها در دو روز قبل طبیعتا تفسیر کامل و دقیقی از جزئیات آن بعمل نیامده است اما برداشت آنان در حال حاضر این است که یک "گذرنامه" تنها مدرک مورد قبول در این رابطه خواهد بود.

سفارت ایران در استکهلم, نقشی کلیدی
به عبارت دیگر قوانین جدید مهاجرتی سوئد, خواسته یا ناخواسته, شانس استفاده متقاضیان پناهندگی ایرانی و دیگر ایرانیان فاقد گذرنامه در سوئد از قوانین جدید را عملا منوط به موافقت و همکاری سفارت ایران در استکهلم نموده است.وضعیت جدید طبیعتا سوالات بیشماری را در ذهن تعداد زیادی از اتباع ایران و متقاضیان پناهندگی بوجود می آورد। بخش کنسولی سفارت ایران تاکنون مخالفتی جهت صدور برگه عبور برای ایرانیان فاقد گذرنامه که در سوئد بسر می برند و خود مایل به بازگشت به ایران هستند بعمل نیاورده است. اما اینک این پرسش مطرح می شود که آیا بخش کنسولی سفارت ایران در استکهلم برای یک تبعه ایران که بدون اقامت و غیر قانونی در سوئد بسر می برد کارت ملی و متعاقب آن گذرنامه صادر خواهد کرد یا وی مجبور به بازگشت به ایران و در نتیجه از دست دادن شانس دریافت اقامت بر اساس قوانین جدید خواهد شد؟ پرسشی که پاسخ آن تنها از طریق مراجعه به یک مرجع قابل دریافت است, سفارت ایران در استکهلم.