۱۳۸۷/۱۲/۱۴

اعلام نامزدي ملكه سوئد

سرانجام هفت سال انتظار بسر رسید و نامزدی شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد و ملکه آینده این کشور با جوانی بنام "دانیل وستلینگ" رسما اعلام شد. این دو از هم اکنون رسما یک زوج تلقی خواهند شد و مراسم ازدواجشان بنا بر اعلام دربار سلطنتی سوئد در اواخر بهار سال 2010 صورت خواهد گرفت. مراسم ازدواجی که از هم اکنون یکی از پر خرج ترین مراسم ازدواج تاریخ سوئد قلمداد شده است."دانیل وستلینگ" پس از ازدواج با شاهزاده ویکتوریا لقب "پرنس" و "دوک استان وستریوتلند" را نیز از پادشاه دریافت خواهد کرد. شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد در سال 2001 با "دانیل وستلینگ" که در آن زمان مربی ورزشی وی بود آشنا شد و رابطه این دو پس از گذشت زمان به عشق تبدیل گردید.
شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد پس از پدرش پادشاه کارل گوستاو شانزدهم, روزی ملکه سوئد خواهد شد. اعلام خبر نامزدی شاهزاده ویکتوریا مهمترین خبر روز سه شنبه 24 فوریه در سوئد بود و بدون شک در روزهای آینده نیز همه دیگر اخبار این کشور را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.
نام کامل شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد "ویکتوریا اینگرید آلیس دزیره" و فامیل او "برنادوت" است که ریشه فرانسوی دارد. او در 14 ژوئیه 1977 در بیمارستان کارولینسکا در استکهلم متولد گردید.