۱۳۸۷/۰۹/۰۳

جریمه های نقدی در رابطه با برخی جرایم ترافیک در سوئد

در صورتی که بیش از سرعت مجاز رانندگی کنید بستگی به میزان سرعت مجاز خود به صورت تساعدی جریمه خواهید شد.
اما اگر سرعت بیش از حد معقول باشد مراتب به دادستانی ارجاع خواهد شد .
عدم استفاده از کمربند ایمنی1500 کرون عدم استفاده از کمربند ایمنی و صندلی ایمنی برای کودکان2500 کرون
عبور از چراغ قرمز3000 کرون رانندگی در خطوط ویژه (مانند خطوط ویژه اتوبوس)1000 کرون
عدم ایست کامل در مقابل تابلوی ایست2500 کرون عدم رعایت حق تقدم اتوموبیلهای دیگری که از سمت راست نزدیک میشوند2000 کرون عدم استفاده از راهنمای چشمک زن500 کرون عدم رعایت حق تقدم عابر پیاده که وارد محل خط کشی عابر پیاده گردیده و یا در حال ورود به محل خط کشی عابر پیاده است2000 کرون رانندگی با فاصله کم از اتوموبل جلو1200 کرون
سبقت گرفتن در پبچ و یا بدون دارا بودن دید کافی3000 کرون
دارابودن لاستیک صاف و فاقد عمق شیاری که در قانون مشخص شده است1200 کرون دارا بودن لاستیک یخ شکن میخدار در زمان غیر مجاز500 کرون عدم استفاده از لاستیک زمستانی در زمان ضروری1200 کرون اتوموبیل بدون شماره پلاک1500 کرون اتوموبیل دارای شماره پلاک صدمه دیده یا ناخوانا1500 کرون عدم چسباندن به موقع برچسب کنترل مالیاتی در پلاک پشتی اتوموبیل500 کرون به همراه نداشتن گواهینامه رانندگی با عدم دارا بودن گواهینامه رانندگی اشتباه نشود500 کرون

دوربین های امنیتی پلیس در ترافیک

حدود 880 دوربین عکسبرداری از ترافیک در جاده های سوئد عکس برداری می کنند .طرز کار دوربینهای عکسبرداری پلیس در جاده ها : در این دوربین ها سیستمی تعبیه شده است که ابتدا با استفاده از رادار سرعت اتومبیل ها را اندازه گیری می کند। سرعت و فاصله هر 20 ثانیه اندازه گیری می شود. تعداد اتوموبیلهای رد شده و سرعت آنها نیز در تمام مدت ضبط شده و در یک بانک اطلاعاتی در نزد اداره راه سوئد ثبت می شوند. چنانچه سرعت بالاتر از حد مجاز باشد از اتوموبیل, شماره پلاک و راننده آن توسط یک دوربین دیجیتال با درجه شفافیت 8 مگاپیکسل عکسبرداری بعمل می آید و اطلاعاتی از قبیل تاریخ, زمان و مکان و همچنین سرعت اتوموبیل نیز ضبط می گردد و سپس به مرکز در شهر کیرونا مخابره می شود. حافظه کامپیوتر گنجایش ذخیره 400 هزار تصویر را داراست.
همه دوربینهای عکسبرداری در ترافیک از سوی مرکزی که در شهر کیرونا در شمال سوئد واقع شده بصورت اتوماتیک و توسط کامپیوتر کنترل می شوند.

فستیوال بین المللی فیلم استکهلم

در حال حاضردر استکهلم 170فیلم از 40کشوردنیا به مت 11روز با هم رقابت می کنند । از ایران دو فیلم سبز کوچک به کارگردانی غلامرضا رمضانی و سه زن به کارگردانی منیژه حکمت شرکت نموده اند .

تساوی حقوق مساوی برای زنان و مردان حتی در ...

در حالی که زنان برخی از کشورهای جهان از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود از قبیل انتخاب پوشش محرومند, کشور سوئد بعنوان پرچمدار نهضت برابری زن و مرد در جهان در راه اعمال آخرین تنظیمات در راه دست یابی به برابری کامل و بی قید و شرط زن و مرد در جامعه پیشرو خود قدم بر می دارد।چندی پیش دولت سوئد در ماموریتی از اداره راه و ترابری این کشور خواست که علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی که مانند دیگر کشورهای جهان جهت ساخت و تولید آنها بصورت سنتی از "هیکلی" مردانه استفاده می شود را طوری طراحی نماید که زنان مورد تبعیض قرار نگرفته و "هیکل" زنان نیز بطور مساوی با مردان در علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی مورد استفاده قرار گیرد।بدنبال دستور دولت, اداره راه و ترابری سوئد اینک اولین سری از علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی با هیکل "زنانه" را طراحی و تولید نموده است.قرار است این تابلوهای "برابری" بتدریح و از ماه ژانویه پیش رو وارد شبکه علائم راهنمایی و رانندگی سوئد شوند.تابلوی عابر پیاده سمت چپ از جمله علائم راهنمایی و رانندگی جدیدی است که از ماه ژانویه پیش رو در سوئد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.حتی اسامی نیز موجب تفکیک زنان و مردان از یکدیگر نخواهد شد یک زن بتواند همان اندازه از اسامی به اصطلاح مردانه مانند اریک استفاده نماید که مردان از اسامی به اصطلاح زنانه ای از قبیل آنا استفاده نمایند.
در حال حاضر حدود نیمی از اعضای پارلمان سوئد و همچنین نیمی از وزرای دولت از اعضای زن تشکیل شده است.